Week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eva Veen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eva Veen - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag vertoef ik alweer 6 weken op het heerlijke curacao. Heb alweer een tijdje niks geschreven omdat ik het ook wel een beetje druk heb met alles. Maar ik zal de afgelopen 3 weken even proberen samen te vatten.. 8 mei kwamen papa en mama aan en na stage wilde ik dan ook gelijk naar hun toe. Anouk Maud en Berbel brachten me tot hun appartement.. Alleen konden we het niet vinden en liepen langs een appartement waar de gordijnen open stonden dus ik wilde even naar binnen gluren, zie ik daar op eens Cees en Tineke zitten! Hadden ze die 2 als verrassing ook nog is mee genomen. Daarna snel naar papa en mama toe gerend om ze eindelijk weer even te kunnen knuffelen. Toen nog even met zijn allen een drankje gedaan bij het restaurant en daarna heb ik heeerlijk warm gedoucht. Volgende dag weer een dagje stage, daarna wet & wild en bermuda geweest zoals meestal.. Zaterdag lekker op het strand gelegen en zondag naar de Ostrow Farm geweest en papa had nog het rare idee om op een struisvogel te rijden (dat kan hier dus) maar gelukkig kon het niet op zondag en de gids vertelde ons dat dit ook erg gevaarlijk is (ivm 10 m door de lucht vliegen en mogelijke nekbreuken enz.) dus heeft die het maar uit zn hoofd gezet . Daarna lekker naar Zanzibar geweest en s’ avonds uiteten bij Wilhelmina plein.

Die maandag was ik ook lekker vrij en toen zijn we naar Shete Boka geweest, dit betekend ‘zeven inhammen’. Boka Pistol is een overgroeide baai waar een gat is, doordat de golven hard tegen de kust slaan ontstaat het geluid van pistool schoten en schiet het water als een fontein de lucht in. Hierna zijn we wezen snorkelen op Lagun en vervolgens nog even een uurtje naar Playa Kenepa Grandi (Grote Knip) geweest. Toen naar mijn studentenhuis gegaan en met alle meiden, papa & mama en cees en tineke wezen eten bij Sparkle. Bij Sparkle eten we regelmatig omdat je daar al voor 13 gulden kan avond eten, eenvoudig maar heel lekker! En de eigenaar is een super aardige man die eigenlijk een beetje de papa van onze studentenstraat is 

Dinsdag weer een dagje stage gehad, na stage snel naar papa en mama gegaan en hier ook gezellig geslapen (net als vroeger ;) ). Woensdag had ik weer een dagje vrij zodat ik met papa, mama, cees en tineke mee naar Klein Curaçao kon. Dit is een onbewoond eiland op ongeveer 10 km afstand van Curaçao. Kwart over 6 werden we opgehaald en half 8 vertrokken we met de boot. Ik hoorde van verschillende mensen dat de heen weg meestal erg tegen valt en dat de meeste mensen zee ziek worden dus ik had mezelf al voorzien van een reispilletje. Het was idd een ruige attractie en de meerderheid zat met kotszakjes op de bank. Ik met mn oren en ogen dicht en mezelf proberen vast te houden zodat ik niet om zou vallen. Gelukkig heb ik verder niet veel last van zeeziekte gehad. Eenmaal aangekomen op Klein Curaçao gingen we gezellig ontbijten met zn allen. Toen heb ik een uurtje geslapen in een hutje en daarna ff lekker gezwommen en op het eiland gekeken (waar verder echt helemaal niks te zien valt, behalve een vervallen vuurtoren). Om 1 uur gingen we BBQ’en tot 2 en hierna ging ik met papa snorkelend op zoek naar schildpadden, met resultaat! Super leuk om daarmee te zwemmen in het wild maar verder waren er niet echt hele bijzondere vissen. De terug weg viel wel mee en ongeveer 7 uur waren we weer bij het appartement van papa en mama. Toen bij een echt local tentje heerlijk gegeten en daarna afscheid genomen want toen was de week alweer om helaas.

Die donderdag zijn er 2 gevangenen ontsnapt uit de gevangenis en ze waren gevlucht richting onze wijk dus dat was wel een beetje schrikken. Ons werd ook aangeraden om gewoon maar binnen te blijven zolang er niks bekend was, de 1 is opgepakt en de ander loopt nog ergens rond.. Ook krijgen we om de een of andere reden rare kaartjes met nogal vage teksten onder onze deur doorgeschoven, maar we hebben wel enig idee van wie het komt en hebben het maar doorgegeven aan de security.

Dat weekend hebben we best rustig aan gedaan, vrijdag naar de pre-party van Full Moon, zaterdag lekker bij St. Tropez gelegen en geluncht, ’s avonds niet echt iets gedaan en zondag lekker op Cas Abao gelegen en ’s avonds even naar wet & wild geweest. Toen begon de stage week weer en ben ik eigenlijk elke avond lekker op tijd naar bed gegaan omdat ik me steeds niet zo lekker voelde en het erg druk had op stage. Ik kan vanmiddag lekker uitgerust aan mijn weekend beginnen want vrijdag is meestal niet heel druk op stage.

Nou dat was het wel zo’n beetje, weet nu al dat ik de helft nog niet eens heb verteld maar anders word het een heel boekwerk 
Nog even een paar uurtjes werken en dan zeg ik; dushi weekend!

Ayooooo 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Halloooo hier zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn stage op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2014

Week 9

06 Juni 2014

Week 8

28 Mei 2014

Week 7

23 Mei 2014

Week 6

01 Mei 2014

Week 3
Eva

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6544

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Aruba

10 April 2014 - 30 Juni 2014

Curaçao

Landen bezocht: