Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eva Veen - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eva Veen - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Er zitten alweer bijna 7 weken op! Vanaf vandaag nog precies een maandje tot ik weer naar huis vlieg. Vorige week vrijdag zijn we eerst lekker wezen eten en daarna naar Bermuda gegaan, zaterdag afscheid genomen van huisgenootje Rosa en daarna wezen snorkelen op Lagun. Zondag was er een soort feest op de Grote Knip waar allemaal studenten bij elkaar kwamen om te zwemmen, zonnen, relaxen en ’s avonds te BBQ’en. Potje gezelligheid dus.

Door de weeks ga ik meestal op tijd naar bed omdat ik hier ongelofelijk moe ben ondanks dat ik toch wel 8 uur per nacht slaap.. En het is natuurlijk verstandig aangezien ik om 8 uur op stage moet zitten : ) Deze week dus niet veel gedaan in de avonden, dinsdag avond naar het ziekenhuis omdat ik op Klein Curaçao was gestruikeld en nog steeds last had van mijn kleine teen leek het me verstandig om na 2 weken er toch maar even naar te laten kijken. Ziekenhuizen hier zijn heel anders dan in Nederland, best armoedig en niet heel schoon. Na een vaag verhaal van ‘of het nou gebroken is of niet, we doen er niks aan, tape het zelf thuis in, stel je niet aan’ zijn we weer naar huis gegaan.. Volgende dag op stage zeiden ze dat ik wel echt even naar een huisarts moest en dit heb ik dan ook maar gelijk gedaan. Kleine teen dus gebroken nu is het ingetapet, moet een beetje rust houden (gaat nogal lastig hier) en met 6 weken zal het over zijn (fijn!). De huisartspraktijken hier zijn overigens ook niet zo fijn als in Nederland en raakte ook liever niks aan. De zuster was wel heel lief en was blij dat ze gewoon Nederlands sprak.

Besef me goed dat ik het nog niet zo slecht heb thuis waar altijd alles in huis is, schoon is, lekker eten klaar staat en waar mijn kamertje lekker is opgeruimd (sorry mam heb het nog niet geleerd het is steeds een ****** zooi). Maar wij hebben wel geluk met een schoonmaakster in ons studentenhuis die 1x per week ons huis schoonmaakt opruimt en afwast! Het ritueel dat we elke avond uit eten gingen proberen we nu aan te minderen aangezien we ongeveer alleen patat en vlees aten. We gaan proberen 2/3 x per week te koken… Goed he! Jullie vinden het vast nog absurd en het is niet dat ik te lui ben of niet kan koken maarja, of je nou voor 10 gulden een daghap eet of voor 20 gulden gaat koken ;)

Morgen ben ik lekker vrij dus vanavond gezellig naar Cabana waar live optredens zijn aan het strand. Met nog 4,5 week te gaan ga ik hier vol op genieten en er staan dan ook wat leuke dingen op de planning! Vrijdag weer het heerlijke maandelijkse ‘volle maan feestje’ en zondag waarschijnlijk duiken als dit gaat met m’n teen. Binnenkort willen Anouk en ik ook nog met Dolfijnen gaan zwemmen en hier kijk ik ook erg naar uit!

Ondanks dat ik het hier prima naar mijn zin heb mis ik thuis natuurlijk wel, gelukkig Skype ik ongeveer om de dag met papa en mama zodat ik ze alles kan vertellen. Maar kan niet wachten om ze weer te knuffelen en in het echt te spreken ook al is het pas 2 weken geleden dat ze weer naar Nederland gingen. Stiekem mis ik het ook af en toe dat het heel hard regent, dat je dan lekker de hele dag binnen blijft en onder de dekens weg kruipt. Speaking off, het is de laatste 2 dagen best bewolkt en het heeft vanmiddag zelfs weer even geregend. Hopen dat het morgen lekker weer is zodat ik lekker op het strand kan chillen : )

Ayoooo!

  • 29 Mei 2014 - 00:21

    Annet:

    Je heb het zo slecht nog niet daar, feestje hier,feestje daar en genieten maar

  • 29 Mei 2014 - 00:22

    Annet:

    Je heb het zo slecht nog niet daar, feestje hier,feestje daar en genieten maar

  • 29 Mei 2014 - 00:23

    Ingrid:

    Zo dat is mooi om te lezen , je hebt het hier inderdaad zo slecht nog niet. Dat gezonder eten is een goed idee maar dan hoef je nog niet op het strand de aardappels te chillen :)

    Heerlijk die regen hier, je mag wat ons betreft wel een paar buitjes hebben we kunnen het goed missen hier dan ruilen we het wel tegen wat zon .

    Gelukkig nog maar een maandje het is hier zo saai om niet meer elke dag je kamer op te hoeven ruimen.

    Tot whatsapp

    xxxxxx

  • 01 Juni 2014 - 12:57

    B.arbouw:

    Lieve Eva,
    Hier even een berichtje van oma ria.
    Hoe gaat het met je in dat vreemde land?
    Lekker veel zon zeker? Gaat het met je studie goed of lig je vaak aan het strand?
    Je hebt er al heel wat weken op zitten en bent er nu al aardig gewend zeker!
    Wat een verrassing dat je vader en moeder met kees en zijn vriendin nog langs geweest zijn.
    Wij denken veel aan je en een dikke knuffel van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Halloooo hier zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn stage op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2014

Week 9

06 Juni 2014

Week 8

28 Mei 2014

Week 7

23 Mei 2014

Week 6

01 Mei 2014

Week 3
Eva

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6554

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Aruba

10 April 2014 - 30 Juni 2014

Curaçao

Landen bezocht: